منوی سایت

برگزاری نشست تخصصی

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

دومین نشست اعضاء هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم با جمعی از اعضای اتحادیه تعاونی گلخانه داران کشور در حضور معاون محترم کنترل آفت سازمان حفظ نباتات و نماینده محترم معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در تاریخ 16/8/1402 در محل دفتر انجمن صنایع تولیدکننده سموم برگزار گردید.

این نشست پیرو مذاکرات طرفین در معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در مهرماه 1402 و با دعوت انجمن صنایع تولید کننده سموم تشکیل گردید. در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس گیل آبادی رئیس محترم هیئت مدیره انجمن ضمن خوش آمدگویی به تشریح فعالیت‌های انجمن در مسیر تامین و تدارک بخش عمده‌ای از نیازکشاورزان و گلخانه داران به سموم دفع آفات نباتی پرداختند و براعتقاد تولیدکنندگان به تولید محصول مطمئن و با کیفیت تاکید نمودند. ایشان همچنین با اشاره به اقدامات انجمن در جهت افزایش سموم کم خطر و جایگزینی با سموم پرخطر، برنامه های انجمن در حوزه اقدامات ترویجی را تشریح نمودند.

سپس آقای مهندس بلاغی رئیس محترم اتحادیه تعاونی گلخانه داران، به بیان دغدغه ها، نگرانی‌ها و مطالبات گلخانه داران در حوزه مدیریت عوامل خسارت زا، ضرورت تامین سموم کافی و باکیفیت، موضوع آزمایشگاههای همکار و همکاری در رفع دغدغه صدور گواهی بهداشت برای صادرات محصولات گلخانه‌ای پرداختند. وی همچنین به راه اندازی سامانه هوشمند گلخانه‌داران اشاره نمودند. همچنین این موضوعات توسط سایر اعضای اتحادیه تعاونی گلخانه‌داران تشریح و مورد تاکید قرار گرفت.

جناب آقای مهندس نوروزیان معاون محترم سازمان حفظ نباتات پس از استماع سخنان اعضای اتحادیه ضمن تشریح اقدامات و برنامه های سازمان حفظ نباتات در جهت ایجاد اطمینان گلخانه داران از توجه ویژه این سازمان به موضوع کیفیت سموم از اتحادیه درخواست کردند که تمامی دغدغه ها و نگرانیهای مرتبط را با سازمان درمیان گذاشته و سازمان نیز به تبع آن پیگیریهای لازم را انجام خواهد داد.

جناب آقای مهندس عصمتی قائم مقام محترم مدیرکل دفتر امور گلخانه های معاونت امور باغبانی نیز ضمن تشکر از طرفین با بیان اهداف و سیاستهای معاونت مربوطه از برگزاری جلسات تشکر نمودند. جناب آقایان  عسکری، اردستانی، تاجیک، محمدی و .... اعضاء محترم اتحادیه گلخانه داران و تولیدکنندگان به بیان مسائل و مشکلات این گروه از تولید کنندگان پرداختند. همچنین اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم آقایان دکتر وزیری و دکتر جهان تیغی نیز توضیحاتی در جهت اطمینان بخشی به گلخانه داران در خصوص اطمینان از کیفیت سموم تولیدی ارائه دادند.

 

در پایان مقرر گردید کمیته مشترکی از کارشناسان انجمن و اتحادیه جهت اخذ مسائل و مشکلات از گلخانه‌داران و بررسی تخصصی موضوعات تشکیل شود. علاوه بر این مصوبه، رئیس هئیت مدیره انجمن آمادگی اعضای انجمن را برای برگزاری دوره‌های حضوری و آنلاین آموزشی در حوزه های مدیریت آفات و تکنولوژی مبارزه شیمیایی و همپنین انتشار نشریات ترویجی براساس درخواست گلخانه داران را اعلام نمودند.

تصاویر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.